Marketing medyczny wyróżnia się pewną specyfiką. Kampanie promocyjne muszą być realizowane zgodnie z normami etyki lekarskiej, a także wymaganiami prawnymi. Prowadzone działania muszą być więc starannie zaplanowane i przeprowadzone z użyciem profesjonalnych narzędzi, zapewniających możliwość osiągnięcia wysokich wyników. Jakie formy promocji można wykorzystać w tym celu?
Branża medyczna rozwija się bardzo dynamicznie. Każdego roku powstaje coraz więcej placówek medycznych - zwłaszcza tych prywatnych, które oferują pacjentom opiekę. Co chwilę zmieniają się równie technologie medyczne, a także stosowane metody terapii. Pacjenci zazwyczaj chcą korzystać z najnowszych i najskuteczniejszych osiągnięć medycyny, dlatego w tej dziedzinie niezwykle ważny jest rozwój. Zadaniem lekarzy jest przede wszystkim ciągła edukacja, która pozwala zwiększać wiedzę, a tym samym oferować pacjentom jeszcze lepszą opiekę medyczną. W Polsce działa kilka firm które realizują kształcenie online środowiska medycznego. Korzystanie z dedykowanych platform, na których dostępne są materiały wykłady w formie wideo, webinary i prezentacje stanowi dla wielu lekarzy bardzo dogodną i elastyczną formę rozwijania wiedzy i coraz skuteczniej zastępuje edukację stacjonarną, która pochłania więcej czasu. Tego typu narzędzia oferują również możliwość uzyskania punktów edukacyjnych, których każdy lekarz musi zdobyć określoną pulę, aby wypełnić obowiązek narzucony przez rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia. Edukacja medyczna w kontekście marketingu jest bardzo istotnym krokiem, ponieważ pacjenci wybierając lekarza kierują się przede wszystkim tym, jakie kompetencje i wiedzę posiada.
Środowisko medyczne (lekarze, gabinety, kliniki) nie ma takiej swobody w reklamowaniu działalności jak inne branże. Przepisy prawne regulują bardzo dokładnie tę kwestię, zabraniając stosowania komunikatów o typowym charakterze reklamowym. Poziom zaufania pacjentów do całego grona lekarskiego, przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie ich usługami, dlatego muszą oni zachowywać transparentność i etykę w prowadzeniu biznesu. Żaden właściciel placówki medycznej nie chciałby jednak dopuścić do sytuacji, kiedy jego poczekalnia będzie świeciła pustkami.
Aby temu zapobiec warto skoncentrować się przede wszystkim na tych działaniach, których celem jest budowanie wizerunku i świadomości. Można to osiągnąć m.in. poprzez marketing szeptany medyczny. To rodzaj działań, który pozwala skutecznie docierać do odbiorców i nawiązywać z nimi relacje. Opiera się on na opiniach i rekomendacjach, które mogą skutecznie pomóc pacjentom w wyborze odpowiedniego specjalisty. Tym samym zainteresowania usługami danego lekarza wzrośnie, przekładając się na coraz lepsze wyniki dla jego placówki. Biorąc pod uwagę ograniczony czas, jakim dysponują osoby związane z medycyną, takie działania przejmują zwykle profesjonalna agencja marketingowa, która obsługuje projekty na każdym etapie, a efekty pracy udostępnia klientowi do wglądu.
2020-05-19 10:23:06
Adres IP:
*.*.*.79
2020-05-13 07:58:07
Adres IP:
*.*.*.60
2020-04-15 09:42:55
Adres IP:
*.*.*.105
2020-04-09 17:06:52
Adres IP:
*.*.*.71
2019-11-21 09:50:07
Adres IP:
*.*.*.33
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-08-25 07:27:05
Adres IP:
*.*.*.47