Komunikacja i marketing medyczny - z jakich narzędzi korzystać?

Komunikacja i marketing medyczny - z jakich narzędzi korzystać?

Marketing medyczny wyróżnia się pewną specyfiką. Kampanie promocyjne muszą być realizowane zgodnie z normami etyki lekarskiej, a także wymaganiami prawnymi. Prowadzone działania muszą być więc starannie zaplanowane i przeprowadzone z użyciem profesjonalnych narzędzi, zapewniających możliwość osiągnięcia wysokich wyników. Jakie formy promocji można wykorzystać w tym celu?

Wsparcie dla lekarzy

Branża medyczna rozwija się bardzo dynamicznie. Każdego roku powstaje coraz więcej placówek medycznych - zwłaszcza tych prywatnych, które oferują pacjentom opiekę. Co chwilę zmieniają się równie technologie medyczne, a także stosowane metody terapii. Pacjenci zazwyczaj chcą korzystać z najnowszych i najskuteczniejszych osiągnięć medycyny, dlatego w tej dziedzinie niezwykle ważny jest rozwój. Zadaniem lekarzy jest przede wszystkim ciągła edukacja, która pozwala zwiększać wiedzę, a tym samym oferować pacjentom jeszcze lepszą opiekę medyczną. W Polsce działa kilka firm które realizują kształcenie online środowiska medycznego. Korzystanie z dedykowanych platform, na których dostępne są materiały wykłady w formie wideo, webinary i prezentacje stanowi dla wielu lekarzy bardzo dogodną i elastyczną formę rozwijania wiedzy i coraz skuteczniej zastępuje edukację stacjonarną, która pochłania więcej czasu. Tego typu narzędzia oferują również możliwość uzyskania punktów edukacyjnych, których każdy lekarz musi zdobyć określoną pulę, aby wypełnić obowiązek narzucony przez rozporządzenie Ministerstwa Zdrowia. Edukacja medyczna w kontekście marketingu jest bardzo istotnym krokiem, ponieważ pacjenci wybierając lekarza kierują się przede wszystkim tym, jakie kompetencje i wiedzę posiada.

Działania marketingowe dla lekarzy

Środowisko medyczne (lekarze, gabinety, kliniki) nie ma takiej swobody w reklamowaniu działalności jak inne branże. Przepisy prawne regulują bardzo dokładnie tę kwestię, zabraniając stosowania komunikatów o typowym charakterze reklamowym. Poziom zaufania pacjentów do całego grona lekarskiego, przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie ich usługami, dlatego muszą oni zachowywać transparentność i etykę w prowadzeniu biznesu. Żaden właściciel placówki medycznej nie chciałby jednak dopuścić do sytuacji, kiedy jego poczekalnia będzie świeciła pustkami.
Aby temu zapobiec warto skoncentrować się przede wszystkim na tych działaniach, których celem jest budowanie wizerunku i świadomości. Można to osiągnąć m.in. poprzez marketing szeptany medyczny. To rodzaj działań, który pozwala skutecznie docierać do odbiorców i nawiązywać z nimi relacje. Opiera się on na opiniach i rekomendacjach, które mogą skutecznie pomóc pacjentom w wyborze odpowiedniego specjalisty. Tym samym zainteresowania usługami danego lekarza wzrośnie, przekładając się na coraz lepsze wyniki dla jego placówki. Biorąc pod uwagę ograniczony czas, jakim dysponują osoby związane z medycyną, takie działania przejmują zwykle profesjonalna agencja marketingowa, która obsługuje projekty na każdym etapie, a efekty pracy udostępnia klientowi do wglądu.

Opinie (6)

Dorota

2021-08-25 07:27:05

Adres IP:

*.*.*.47

Dla mnie najbardziej odpowiednią formą, z której staram się często korzystać, są szkolenia online.
Adrian

2020-05-19 10:23:06

Adres IP:

*.*.*.79

Rozwiązania jakie proponuje właśnie firma NeoVinci to szereg działań, które mają na celu rozwój działalności poprzez min. poprawę sprzedaży czy budowanie wizerunku. Warto się do nich zgłosić.
Witecki

2020-05-13 07:58:07

Adres IP:

*.*.*.60

W naszym środowisku takie działania są bardzo potrzebne ale też rządzą się trochę innymi prawami dlatego warto wybierać do współpracy po prostu doświadczone agencje marketingowe.
Paweł

2020-04-15 09:42:55

Adres IP:

*.*.*.105

@Monika badania epidemiologiczne przy wdrażaniu nowych produktów na rynek oraz marketing szeptany medyczny to moim zdaniem bardzo pożądane i wymierne działania jakie oferuje agencja.
Monika

2020-04-09 17:06:52

Adres IP:

*.*.*.71

Marketing szeptany jeśli chodzi o środowisko farmaceutyczne, odpowiednio zastosowany przynosi naprawdę fajne rezultaty.
Weronika

2019-11-21 09:50:07

Adres IP:

*.*.*.33

Marketing medyczny odpowiednio stosowany jest dzisiaj bardzo potrzebny, przy tak dużej ilości producentów oraz oferowanych leków warto budować mocną pozycję oraz dobry wizerunek.

Sprawdź opinie o pracodawcy

Producent tonerów DMD Tonery

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Hotel w Jarosławiu Coloseum

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
Części zamienne do elektronarzędzi MIKRON

Wierzbna 257A
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Trendy w materiałach eksploatacyjnych dla automatycznych owijarek

Trendy w materiałach eksploatacyjnych dla automatycznych owijarek

Włoskie stoły do mieszkania

Włoskie stoły do mieszkania

Wpływ pelletu sosnowego na środowisko: ekologiczne aspekty

Wpływ pelletu sosnowego na środowisko: ekologiczne aspekty