Marketing medyczny w dobie koronawirusa

Marketing medyczny w dobie koronawirusa

Prowadzenie przychodni medycznej czy prywatnego gabinetu lekarskiego jest w dzisiejszych czasach również konkurencyjne jak działania prowadzone w jakichkolwiek innych branżach. Coraz częściej należy zastanawiać się nad tym, jak dotrzeć ze swoimi usługami do potencjalnych pacjentów, a jednocześnie nie łamać prawa, które zakazuje reklamowania praktyk lekarskich.

Marketing szeptany medyczny jest niezwykle skuteczny w efektywnym przekazywaniu informacji dotyczących świadczonych usług przez gabinet lekarski — takie przekazanie nie jest bezpośrednią reklamą, jednakże może zwiększyć zainteresowanie pacjentów daną placówką. Głównym zadaniem marketingu medycznego jest dotarcie do potencjalnych pacjentów i zwiększenie ich zainteresowania danymi usługami poprzez pokazanie zalet placówki. W dobie koronawirusa działania te są szczególnie ważne, ponieważ ludzie boją się zgłaszać do lekarzy ze swoimi dolegliwościami. Współcześni pacjenci większość swojego wolnego czasu spędzają w Internecie, w tym wyszukując informacje medyczne. Marketing medyczny nie tylko przyczynia się do szerzenia świadomości profilaktyki zdrowotnej, ale również pokazuje potencjalnym pacjentom, gdzie mogą znaleźć wykwalifikowanych specjalistów.

Skorzystanie z usług marketingu medycznego może pomóc w zbudowaniu i wypracowaniu fachowego, wręcz eksperckiego wizerunku danej placówki lub indywidualnego lekarza. Działaniem z zakresu marketingu będzie przedstawienie kompetencji zawodowych, a także ukazanie specjalisty jako człowieka empatycznego, słuchającego i wiarygodnego, który może wzbudzić w pacjentach zaufanie. Niezwykle ważny jest nacisk na budowanie relacji lekarz-pacjent, a nie jedynie jednostronne przekazywanie informacji. Jeżeli firmy nie ma w sieci, to praktycznie nie istnieje i nie inaczej jest w branży medycznej — pacjenci poszukują lekarzy czy przychodni przez Internet, ponieważ jest tak zdecydowanie łatwiej. Jedną z firm zajmującą się marketingiem medycznym jest NeoVinci, która każdą kampanię wnikliwie analizuje, wyciąga wnioski i wzbogaca strategię działania. Efektywny marketing medyczny zawsze zaczyna się od strategi.

Opinie (1)

Sylwia

2021-09-06 07:52:04

Adres IP:

*.*.*.68

Działania w obrębie marketingu medycznego, są niezbędne w budowaniu pozytywnego wizerunku.

Sprawdź opinie o pracodawcy

Producent tonerów DMD Tonery

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Hotel w Jarosławiu Coloseum

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
Części zamienne do elektronarzędzi MIKRON

Wierzbna 257A
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Wybór między automatyczną owijarką a półautomatyczną – co lepsze dla twojego biznesu?

Wybór między automatyczną owijarką a półautomatyczną – co lepsze dla twojego biznesu?

Doskonałe wesele w zasięgu ręki: Praktyczny przewodnik krok po kroku

Doskonałe wesele w zasięgu ręki: Praktyczny przewodnik krok po kroku

Jak prawidłowo wybrać toner do drukarki laserowej?

Jak prawidłowo wybrać toner do drukarki laserowej?