Wiesz, ile czasu poświęca średnio internauta na jedną stronę www? Zaledwie 10 sekund, od których zależy, czy dana witryna zostanie uznana za wartą uwagi. Na odbiór danej strony www mają oczywiście zasadniczy wpływ publikowane treści. Potencjalny klient, który natknie się na męczące stylistycznie i niepoprawne ortograficznie teksty niezawierające interesujących go informacji, z pewnością zajrzy na konkurencyjną witrynę. Dlatego też warto postawić na wysokiej jakości treści, które są w stanie stworzyć kreatywni copywriterzy z Agencji Interaktywnej Argonium.
Wszystkie publikowane artykuły na blogi, opisy produktów i innego rodzaju teksty są konstruowane wedle kilku ważnych zasad:
Kwestie wizualne są kluczowe dla zachęcenia odbiorcy do zainteresowania się danym tekstem. Użytkownicy Internetu bardzo rzadko (jeśli w ogóle) czytają w całości treść znajdującą się na danej stronie www. Z reguły przeglądają jedynie pojedyncze teksty, wyłapując z nich wyłącznie poszczególne informacje. Dlatego też warto stosować pogrubienia najważniejszych fragmentów, wypunktowania i podział na mniejsze segmenty, aby odbiorca mógł łatwo znaleźć nurtujące go kwestie. Nie łudź się, że bez dostosowanego do skanowania wzorkiem układu tekstu odbiorca zechce przeczytać całość. W Internecie znajduje się mnóstwo firm prowadzących konkurencyjną działalność, więc zajrzenie na inną witrynę nie stanowi żadnego problemu.
Treści na strony www to nie książka czytana dla przyjemności. Długie poematy i owijanie w bawełnę jedynie skutecznie potrafią zniechęcić. Wchodząc na daną stronę www, potencjalny klient chce jedynie uzyskać konkretne informacje. Aby zatem dostosować się do tak postawionych wymagań odbiorcy, zalecane jest umieszczanie najważniejszych informacji już na wstępie. Szczegóły lepiej uwzględnić w końcowych partiach tekstu, hierarchizując ich wagę w oczach przeciętnego użytkownika Internetu a zarazem potencjalnego klienta.
Przygotowując się do stworzenia treści na stronę www, zastanów się najpierw, kto konkretnie jest Twoim odbiorcą - laik czy specjalista, osoba młoda czy starsza, itp. Sprecyzowanie grupy docelowej pozwoli na podjęcie decyzji odnośnie ewentualnego używania specjalistycznego słownictwa, skomplikowanych konstrukcji zdań czy slangu młodzieżowego. Wymienione elementy okażą się co najmniej nieskuteczne w przypadku niewłaściwego spersonalizowania do konkretnej grupy docelowej. Osoba starsza może nie zrozumieć lub zniechęcić się lekturą tekstu zawierającego sformułowania dedykowane młodzieży. Laik może mieć z kolei problem z rozszyfrowaniem specjalistycznego artykułu zakładającego posiadanie chociaż elementarnej wiedzy w danej dziedzinie.
Podpunkt ten chyba nie wymaga dokładnych wyjaśnień. Współcześni użytkownicy Internetu są wyczuleni na błędy stylistyczne i ortograficzne, które często czynią tekst po prostu męczącym w odbiorze i sugerują jego kiepską jakość. Trudno bowiem uwierzyć kompetencjom osoby popełniającej podstawowe błędy. Niepoprawne teksty na stronach www nie są jednak rzadkością, z czego doskonale zdaje sobie sprawę każdy użytkownik Internetu.
Teksty na strony www są pisane nie tylko do ludzi, ponieważ służą również pozycjonowaniu. Wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google można uzyskać, publikując wartościowe i unikalne treści zawierające słowa kluczowe. Roboty Google pracują nieustannie, wyłapując prędko duplikaty treści o niskiej wartości. Przede wszystkim absolutnie nie wolno kopiować tekstów z innych stron lub publikować identyczne w paru miejscach.
Tworzenie unikalnych i wartościowych treści to wbrew pozorom trudne zadanie, jednak podjęty wysiłek z pewnością się opłaci w postaci osiągania coraz to wyższych efektów sprzedażowych.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy